3-as metró meghosszabbítása: Wintermantel Zsolt szerint nincs szó róla, csak "lépések történtek" az ügyben

Oszd meg másokkal!

Desktop
(forrás: wezse.blog.hu)

A 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása évek óta téma. Most végre a BKK 3 milliárd forintért közbeszerzést hirdetett négy új metróállomás tervezésére. Wintermantel Zsolt újpesti polgármester szerint azonban ez nem jelenti azt, hogy elkezdődne a vonal északi hosszabbítása:

"Jelenleg azonban - minden ellenkező híresztelés ellenére - továbbra sincs szó az M3 metró vonalának Káposztásig tartó meghosszabbításáról. Lépések történtek, hasznos, és előremutató lépések az ügyben, de senki, semmilyen döntést nem hozott arról, hogy megkezdődhet az építkezés. Józan ésszel belegondolva nem is születhetett ilyen döntés, hisz a meghosszabbításnak nincs költségvetése. Ahhoz előbb terveknek kell lenni.

Jelenleg ott tartunk, és ez is jelentős előrelépés, hogy a Főváros 3 milliárd forintot különített el a kiviteli tervek elkészíttetésére. Aki pedig elhitte a sajtóhíreket, amelyek  kész tényként tálalták a meghosszabbítást, csak gondolkodjon el: reális-e hogy a metró meghosszabbítása 3 milliárdból megoldható? Hát persze, hogy nem. A metró építése nem Újpest, de még csak nem is a Főváros erejéhez mért feladat. Állami segítség is kell. Ennek előkészítése zajlik most" - írja Wintermantel Zsolt a blogjában.

A metrót a tervek szerint északi irányban egészen Káposztásmegyerig építenék tovább. Ennek során négy új közbenső állomás jönne létre, két felszíni és két felszín alatti. A váci vasútvonalon fekvő Rákospalota-Újpest vasútállomásnál is épülne egy metrómegálló. A 3-as metró új végállomása a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lenne, a Jégpalota szomszédságában. Itt egy intermodális csomópont épülne ki, mely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút, a helyi buszok állomásait. A beruházás magában foglalja a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest-Vác vasútvonal alatt. Ez a közút járdával, kerékpáros átvezetéssel vezeti át a forgalmat a vasút túloldalára, ahol a Dunakeszi út található - írja a Magyar Építők.

Tarlós István úgy nyilatkozott: a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását előrébbvalónak tekinti, mint a 4-es metróét.

A 3-as metró felújítása kapcsán a napokban arról is döntés született, hogy további 80 milliárd forinttal támogatják a felújítási munkát. Tarlós István szerint a többletforrásra azért van szükség, mert az eredeti támogatási szerződést már 2,5 éve kötötték meg, akkori árbecslések alapján, és az építőiparban változtak az árak. Továbbá az Európai Unió elszámolható költségnek már csak 172 milliárdot fogadott el. Ezen kívül felmerülnek olyan el nem számolható költségek is, amelyek szükségességét nem vitatja az unió, de az említett kategóriába nem férnek be.

Tarlós szerint a felújított metrókocsik légkondicionálása műszakilag nem megoldható, ugyanis olyan méretűek, hogy a tetejükre nem helyezhetnek ilyen berendezéseket, mert nem férnének be az alagútba. Ugyanakkor valamilyen légkondicionálásról gondoskodik majd a BKV.

 

 

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?

Hirdess nálunk!

Szeretnéd, ha a kerület lakói tudnának szolgáltatásaidról, termékeidről, boltodról, vendéglátó-helyedről? Hirdess nálunk! Meglásd, egyáltalán nem drága – és megéri. A részletekért kattints ide!

Legyél a szerzőnk!

Rendszeresen írnál a környéked eseményeiről, boltjairól, kocsmáiról, kulturális programjairól, utcáiról és játszótereiről? Ne habozz, vedd föl velünk a kapcsolatot!

Partnerek